Küçükçekmece cenaze işlemleri nasıl yapılır? Küçükçekmece vefat sonrası hangi işlemler yapılır?
Cenaze işlemleri resmi kurumlarca düzenlenen Ölüm Belgesinin alınmasıyla başlar.
Vefat evde olmuş ise; Ölüm Belgesi bağlı bulunulan İlçe Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğünce ya da 153 aranarak ilgili doktorun eve gelmesiyle düzenlenip vefat eden kişinin yakınlarına veriliyor.
Hastanede olmuş ise Başhekimlik tarafından düzenlenmektedir. Trafik kazası veya şüpheli ölümlerde savcılık tarafından işlem yapılmadan cenazeye müdahale edilmiyor.
Ölüm Belgesi alınmamış cenazeler için hiçbir işlem yapılamıyor ve cenaze gasilhaneye alınmıyor.
Başkanlığımız hizmet birimlerince, tabipliklerden ( Belediye, Hastane, Adli Tıp Doktoru ) ölüm belgesi düzenlenip bilgi sistemine düştüğü andan itibaren cenaze sahibi ile iletişime geçilerek araç yönlendiriliyor.
Cenazeye ait tüm işlemlerin cenazenin en yakın kan ve sıhri akrabaları tarafından takip edilmesi gerekiyor.
Ölüm Belgesi ile en yakın Cenaze İşleri Şefliğine başvuruluyor. Cenaze; aile kabrine defin edilecek ise mezar yerini bilen biri, Mezar Yeri Kullanma Belgesi ile geliyor. Cenaze için defin yapılacak mezar yeri belli değilse uygun bir mezarlıkta yer tahsisi yapılıyorr. Son zamanlarda Küçükçekmece'de vefat eden ve mezar yeri bulunmayan birçok kişinin cenazesi Silivri Gümüşyaka Yeni Mezarlığa defnediliyor.
Cenazeler; ilgili şefliklerce görevlendirilecek personel tarafından bulunduğu yerden, başkanlığımıza bağlı en yakın gasilhaneye nakil edilir ve orada dini vecibelere uygun olarak ÜCRETSİZ olarak cenaze defin hizmetleri (nakil, gasil, kefenleme, defin) yapılıyor.
Camide kılınacak cenaze namazı sonrası, cenaze, defnedileceği mezarlığa götürülerek toprağa veriliyor.
Cenazenin bulunduğu yerden alınarak, gasilhaneye getirilmesi, camiye ve mezarlığa götürülmesi, defin sırasında kullanılan mezar tahtası ve gömü işlemleri ÜCRETSİZ olarak yapılıyor.
Şehir dışına nakil edilecek cenazeler için;
Ölüm Belgesi ile cenazenin bulunduğu yere en yakın şefliğimize başvuru yapılıyor ve cenaze istenilen yere ÜCRETSİZ olarak naklediliyor.
Mezar Yeri Kullanma Belgesi Nasıl Alınır ?
Cenaze defninden 30 gün sonra, defnedilen cenazenin 1. derece yakını (sırasıyla; eşi, oğlu, kızı, anne, baba ve kardeşi) tarafından bizzat kimlikle Başkanlığa bağlı Bölge Müdür Yardımcılıklarımıza başvurulur. İşlemler için önce bölge Yazı İşleri ve Kontrol Bürolarına başvurulmalı.
Mezar Yeri Kullanma Belgesi kayıp ise, Nüfus Kayıt Örneği alınarak, cenazenin en yakını tarafından Müdürlüklere bağlı Bölge Müdür Yardımcılıklarına başvurulur. Kontrol ve Arşiv araştırması sonucu güncelleme yapılıyor.
Hizmet Birimleri
Cenaze ve Defin Hizmetleri, Mezarlıklar Daire Başkanlığına bağlı müdürlükler ile Müdür Yardımcılığı uhdesindeki şefliklerce yürütülüyor.
Kentin ihtiyaçlarına uygun olarak, Avrupa Yakasında 5 Bölge Müdür Yardımcılığı ve 8 şeflik; Anadolu Yakasında ise 3 Bölge Müdür Yardımcılığı ve 6 şeflik bulunuyor.
Mezar İnşaat Ruhsatı Nasıl Alınır?
Mezar İnşaatı; defin işleminden 3 ay sonra yapılabilir. Mezar Yeri Kullanma Belgesi ile birlikte, mezar yeri kullanım hakkı sahibi bizzat kendisi başvurmalı, tarifede belirlenmiş ruhsat harcını yatırarak inşaat ruhsatı almalı. Bu başvuru için Mezar Yeri Kullanım Belgesinin yanı sıra ruhsatlı taşçılarımızla yapılmış sözleşme ile birlikte Müdür Yardımcılıklarındaki Ruhsat birimine başvuruyor.
Mezar İnşaatı süresince Kullanma Belgesi, Bölge Müdür Yardımcılığımızca emaneten alınıyor ve inşaat bitiminde yapılacak kontrol sonrası geri iade ediliyor. Mezar yerinin katlı yapılabilmesi için, cenazenin defninden sonra 1 yıl geçmesi gerekiyor.
Küçükçekmece Mezarlıklar Müdürlüğü İletişim Bilgileri
Fatih Mah. E-5 Yan Yol 831. Sk. Küçükçekmece, İstanbul
Tel: (0212) 624 31 03
Küçükçekmece Cenaze İşleri Ofisi
Küçükçekmece Belediyesi şehir dışı ve şehir içi cenaze yakınları taşıma işlemleriniz için merkezimize başvurabilirsiniz.
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Kanarya Mahallesi Hatboyu Caddesi No:145-147-149 Küçükçekmece / İstanbul
TELEFON
444 43 60
Dahili: 8481-8482